Orice proiect de anvergură care generează schimbări organizaţionale
trebuie susţinut printr-un management bine fundamentat. Metodologia
standard de implementare pe care o practicăm prespune parcurgerea
următorilor paşi, care urmează a fi detaliaţi de către echipa comună
(reprezentanţii Dumneavoastră – reprezentanţii BusinessHouse) de implementare:
* Analiza preliminară
* Analiza detaliată
* Pregătirea tehnică a sistemului
* Migrarea datelor
* Instruirea utilizatorilor
* Startul productiv
* Predarea sistemului
* Evaluarea implementării
Rezultat: clientul este pregătit să utilizeze efectiv sistemul
integrat în activităţile sale şi să îl exploateze în vederea obţinerii
celor mai bune rezultate.
Analiza preliminară
a. stabilirea echipelor de proiect din partea BusinessHouse şi a clientului
În urma specificaţiilor trimise beneficiarului, acesta stabileşte
structura echipei de proiect care va lucra împreună cu echipa BusinessHouse
pe tot parcursul derulării procesului de implementare. Rolurile
şi responsabilităţile diferiţilor participanţi la proiect sunt evidenţiate
pe măsura planificării resurselor.
b. şedinţa de demarare a proiectului de implementare
Şedinţa de demarare a proiectului trebuie să aibă loc în cel mult
30 de zile de la semnarea contractului de vânzare-cumpărare. Desfăşurarea
şedinţei are la bază "Ghidul de desfăşurare a şedinţei de demarare
a proiectului de implementare", în care regăsim teme de discuţie
referitoare atât la procesul de implementare, cât şi la colaborarea
dintre BusinessHouse şi client. Şedinţa de demarare a proiectului de implementare
are loc la sediul clientului.
Este format un comitet de supervizare BusinessHouse şi un comitet de supervizare
al clientului, prin implicarea activă a reprezentanţilor cheie BusinessHouse
şi a reprezentanţilor cheie ai clientului. Rolul acestor comitete
este de a monitoriza întregul proces de implementare şi de a interveni
şi lua măsuri pentru evitarea sau rezolvarea problemelor apărute.
Analiza preliminară va avea la bază un "Ghid de desfăşurare
a analizei preliminare", care va conţine problemele ce trebuie
abordate în cadrul analizei pentru obţinerea informaţiilor pe baza
cărora sistemul Clarvision va fi modelat în funcţie de specificul
activităţii clientului. Cu ajutorul informaţiilor obţinute în urma
analizei preliminare, echipa BusinessHouse va elabora "Planul de proiect".
c. întocmirea Planului proiectului de implementare
În etapa de organizare a proiectului se stabilesc obiective specifice,
realiste şi definite în timp. Elaborarea unei variante grafice (tip
calendar) a timpilor alocaţi etapelor stabilite în cadrul proiectelor
ajută la conştientizarea mai bună de către membrii echipei a termenelor
stabilite. Pregătirea unui plan de proiect care îndeplineşte cerinţele
şi stabileşte ritmul întregului proiect este un efort de echipă,
în care iniţiativa aparţine echipei BusinessHouse iar rezultatul final este
stabilit de echipa clientului.
Planul poate fi modificat în timp, datorită elementelor neprevăzute
care pot apare în procesul de implementare, astfel că o administrare
eficientă a acestuia este absolut necesară pentru reuşita întregului
proces.
Planul de proiect se întocmeşte de către şeful de proiect din partea
BusinessHouse şi este supus aprobării şefului de proiect de la client.
|